گردهمایی هواخواهان نهضت میهنی شهر کیف



مطابق رهنمود جلسه ماه جون هیات اجرا ئیه کمیسون اروپایی نهضت میهنی، اجلاس کمیسون نهضت فراگیر سیاسی(نهضت میهنی ، دموکراسی وترقی افغانستان ) در شهر کیف مرکز کشور اوکرایین با اشتراک جمع کثیری از هواخواهان نهضت میهنی به تاریخ 14 جولای سال روان تدویر یافت . در اجلاس گزارش کار وفعالیت سالانه بخش های ششگانه کمیسون و اقداماتي که در راستای ایجاد فضای تفاهم و همبستگی میان نیروهای ترقیحواه و وطنپرست بخاطر ایجاد نهضت فراگیر سیاسی در طی یک سالي که گذشت بوسیله انجنیر یونس مسول آن کمیسون ارایه گردید .متعاقبآ بحث پیرامون طرح نهضت دموکراسی وترقی افغانستان که ا خیرآ از طریق مطبوعا ت داخل وخارج کشور به نشر رسیده است بوسیله اشتراک کنندگان گردهمایی صورت گرفت، که به اتفاق آراء طرح متذکره را که با انطباق از اوضاع و شرایط کنونی کشور وجهان تهيه و تدوين گرديده است تاييد نموده و آنرا با وضعیت کنونی جامعه ما و اقدام مسولانه در جهت بسیج همه نیروهای ترقی خواه و وطنپرست موثر دانسته پیام همبستگی را از نام کمیسون نهضت میهنی به آدرس کمیسون تدارک وتدویر جلسه موسسان نهضت دموکراسی و ترقی افغانستان به تصویب رسانیدند.
بعدآ نصیر احمد صدیقی یکتن از فعالان سیاسی نهضت میهنی به نمایندگی از هیآت اجراییه کمیسون اروپایی نهضت میهنی در حالیکه کار و فعالیت هواخواهان نهضت میهنی شهر کیف را در راستای تفاهم و همبستگی نیروهای ترقیخوا و وطنپرست در یک طیف وسیع بخاطر ایجاد نهضت فراگیرسیاسی که نیاز مبرم وضعیت کنونی کشور و ضرورت تآخیر ناپذیرجنبش ترقیخواهانه مااست با در نظر داشت تحلیل ها و ارزیابی های که از داخل کشورمنطقه و جهان ارایه نمود مفید ارزیابی نمود، اشتراک کنندگان گردهمایی را بمثابه بهترین ، آگاه ترین و سرسپرده ترین فرزندان صدیق کشور که در بد ترین شرایط با تحلیل و ارزیابی دقیق از اوضاع و شرایط کشور مصلحت ها و نزاکت های سیاسی وطن ، مردم و نیروهای سیاسی جامعه را با موجودیت اختلافات معین سلیقوی بخاطر پیروزی حق بر باطل و دفاع از انسان زحمتکش جامعه ما می پذیرند مورد تمجید و قدردانی قرار داد . در اخیر اشتراک کنند گان گردهمایی تصمیم اتخاذ نمودند تا هرچه زود تر گردهمایی سراسری کمیسيون نهضت میهنی کشور اوکرایین را که تقاضای هواخواهان نهضت میهنی است تدویر نمایند .
پیام اعضای کمیسون نهضت میهنی شهر کیف مرکز جمهوری اوکرایین عنوانی کمیسون تدارک وتدویراجلاس موسسان نهضت دموکراسی وترقی افغانستان
دوستان عزیز! بهترین شاد باش ها ی ما را بمناسبت اقدام خردمندانه و به موقع تان در امر بنیاد گذاری سازمان سیاسی (نهضت دموکراسی وترقی افغانستان) که در این اواخر طرح مرامی آنرا در کابل به نشر سپردید، بپذیرید. ما طرح مرامنامه شما را که بر پایه درک واقیعت های موجود کشور و جهان تهیه گردیده،بادقت در گردهمایی مورخ 14 جولای کمیسون نهضت میهنی شهر کیف جمهوری اوکرایین مورد بحث ونظر خواهی هوا خواهان نهضت قرار داده آنرا یک گام مطمئن بسوی وحدت و همبستگی تمام نیروهای تحول طلب در امر مبارزه عادلانه و دادخواهانه به سود توده های ملیونی کشور مان تلقی مینماییم. به باور ما تحقق اهداف شریفانه و انسانی به راه ها و وسایل شریفانه و انسانی ضرورت دارد، که یکی از این راه ها وحدت و همبستگی نیرو های مترقی ووطندوست در یک سازمان فراگیر سیاسی می باشد. خواست لحظه کنونی کشور ما آنست که تمام ترقی خواهان وعدالت پسندان با درایت و بینش سیاسی ، وقف و از خود گذری و با تواضع تمام ، همه اختلافات سلیقه وی را بخاطر مصالح علیای کشور جنگ زده ورنجهای بیکران مردم ما به کنار گذاشته و با تکیه بر وجوه مشترک که ناشی از درد مشترک میباشد ، در یک صف فشرده و یکپارچه بخاطر صلح وثبات دایمی ، انجام تحولات مترقی ، تامین عدالت اجتماعی وباز سازی کشور و سر انجام بخاطر آرمانهای والای صدها و هزاران رهرو راه حقیقت و آزادی انسان که جانهای شرین خویشرا صادقانه در پای آرمانهای مقدس نثار نموده اند، آگاهانه و مدبرانه کار و پیکار عادلانه را به پیشبرد.
ما معتقدهستیم که انجام تحولات بزرگ بسته به سیاست ها وطرز دید های بزرگ و در همسوی و همره یی تمام وطندوستان و ترقی خواهان کشور میباشد.که با دید وسیع و رها از همه تنگ نظری ها وکوته بینی ها در تحت درفش سترگ صلح ،آزادی و دموکراسی به سوی فردا های روشن گام بردارند. باور کامل داریم که سعی و تلاش شما و سائر نیروهای پیشرو در یک طیف وسیع وفراگیرسیاسی که ضامن مبارزه پیروزمند بخاطر انجام تحولات بزرگ که سعادت و خوشبختی انسان جامعه مامطمع نظر باشد، میباشد. در انجام یکبار دیگر اقدام شما را گرامی داشته ودر جهت تحقق اهداف مرامی تان موفقیت آرزو می نماییم.
July 31st, 2005


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها